Wednesday, September 30, 2009

Beraya di Kelantan Darul Naim

Posted by gdah at 10:42 PM 0 comments Links to this post
Tahun ni buat pertama kalinya aku beraya di negeri orang bersama keluarga. first aku kawin thn 2007 aku beraya kat umah aku KL, masa tu aku dalam pantang anak aku yg sulong. Tahun 2008 lak kat Penang la kg halaman aku......so tahun ni kene giliran sblh suami aku lak. tahun ni keluarga sebelah suami aku beraya di kelantan jd kiteorang pun ikut sama balik beraya di Kelantan ....:) Apa2 pun layanjela gmbar kiteorang kat sane.....



Haaa tahun ni family aku serba merah....amacam comey tak kiteorg....hehehe:)




nie lak time kiteorg beraya kat umah Dato Asri ( Setiausaha Kerajaan Negeri ).



Alya sedang menyuapkan makanan ke mulut dgn penuh sopan.....maklumlah dah dok umah org besar2 nie umie ckp kene sopan skit....emmmmm pandai anak Ummi


Alya n Aufa bersama tokayah n maktok kesayangan mereka


ok smpai di sini saja........
Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin
drp kami Sekeluarga

Sunday, September 27, 2009

Syukur Alhamdulillah kami selamat

Posted by gdah at 5:57 PM 0 comments Links to this post
haa ni nak cerita pengalaman yang takdapat kami sekeluarga lupakan sewaktu on the way balik beraya di kelantan...

aku n family bersama ibu n bapa mertua bertolak blik kelantan dlmkul 12 tgh hari... slps kami bhenti berbuka, kami pun meneruskan perjalanan kami.... sewaktu ayah ahan kami khusyuk memandu tiba2 kereta drp belakang bg lampu kearah kami...agak lama gakla keta tu bg lampu..kami buat tak tau ja tpdlm hati tetanya2 gak KENAPA???.....dah bg lampu takdak respon ketatu terusla potong keta kami n tahan kami suruh ketepi....ayah aku pun apa lagi terusla berhentikan keta...kemudian seorg pemuda dalam keta tu terus keluar n minta my hubby buka tingkap keta....bila aku tgk cara pemuda tu mcm nak rompak pun ada, mcm nak gaduh pun ada....stlh my hubby buka ja tingkap laki tu terus bgtau........" pakcik...pakcik, keta pak cik terbakar "(sambil menjerit)....ayah akupun terus jerit "Keluar, keluar" akupun apa lagi, terus pegang anak aku Aufa turun dr keta dgn berkaki ayam...samala mcm ayah aku terus turun dgn berkaki ayam.....my hubby lak terus tarik anak sulong aku Alya keluar dr kereta...tp yg lawaknya mak aku, org lain semua dah keluar dr keta tp mak sempat lg cari kasut n beg tgnnya, tak cukup ngan beg tgn nya beg tgn akupun mak bwk keluar.....( hehehe lwk tul la mak ni)....



Bila semuaja keluar dr keta ayah, my hubby n pemuda tu pegi cheq keta ayah....aku n mak lak pegi kat keta pemuda tu jumpa ngan isteri pemuda trsebut...isteri pemuda tu pun cerita kat aku n mak bgtau, mula2 dieorang nampak asap macam kabus kat depan tp bila bau hangit...masa kejadian, belakang keta kami keta wira, belakang keta wira baru keta dieorang....keta wira tu cuma bg lampu ja tuk bgtau kami, die tak berani nak dekat ngan keta kami sb nampak api dok keluar bawak enjin keta....pemuda tu terus potong keta wira n nampak api dok keluar dr bwh....pemuda tu mula bg lampu gak tp dah takde respon, tu yg die terus tahan keta kami n bagtau apa yg berlaku...

apa2pun kami sekeluarga bersyukur kerana Allah s.w.t masih panjangkan umur kami....kami juga mengucapkan berbanyak2 terima kasih kepada pemuda bernama Salmizu bersama isterinya kerana menyelamatkan kami sekeluarga dr perkara yang tidak diingini....jasa anda berdua tak dapat kami lupakan.........

Tuesday, September 8, 2009

......Akhirnya :)

Posted by gdah at 6:01 AM 0 comments Links to this post
Setelah sekian lama aku tunggu, setelah sekian lama aku menant i, setelah banyak dugaan yang aku harungi dengan penuh kesabaran dalam meneruskan pengajian.......

DaRi
Aku Bujang Sehinggalah.....

aku dah pun berkahwin dan bergelar seorang isteri
DAn kInI


dah pun mempunyai 2 Orang anak
aKhIrNyA
Berjaya juga aku menamatkan pengajian aku dan kini bergelar seorang siswazah...:)...tp ni siswazah tak bertauliah, namaja siswazah tp qasanya ilmu tak sampai ke tahap siswazah...biasalah tua2 baqu nak belajaq, dulu muda2 mak suh blajaq aku main...hehehe:)



























































 

sweet family Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal