Tuesday, July 21, 2009

Sambungan....3 Hari 2 Malam

Posted by gdah at 12:35 AM 0 comments Links to this post
ummi n aufa dalam kelaparan

on the way pulang...aufa tersenyum riang tak sabar nak balik...tak tahan sejuk katanya..


emmmm lega rasanya bila perut dah kenyang....mmmm sekarang barulah boleh tersenyum


masa ni kat kedai teh...kiteorang minum teh panas...Alya hairan nape die sorangje yang dapat teh sejuk, masam lak tu....yang lain semua teh panas n berbagai rasa ...



Alya tekun melihat cara pemprosesan teh ( oooo macam ni ke rupenye orang buat teh.....Abi, pasni abi takyah beli teh kat kedai lagitau, biar Alya ja yang buat)



sayur..sayur...tomato ala, kobis ala, cili ala,....mali,mali semua segar2....( haa nila anak nyonya toke sayur )



See You Again...
Ni ja yang sempat kami bergambar....tak sempat nak amik banyak2...tak menang tangan nak snap....dok kalut kejar anak2,....k Byeeeeee







Monday, July 20, 2009

3 Hari 2 Malam

Posted by gdah at 11:49 PM 0 comments Links to this post
akhirnya tercapai gak hasrat aku nak bawak anak2 naik cameron..dah lama rancang tapi tak jadi so hari jumaat baru ni aku n suami tekad gak pi sana, hari jumaat malam aku naik sana ikut jalan tapah..........pasni tobat dah aku taknaik malam, jalan gelap gilerrr...jalan lak tu sempit yang amat, .....berbezala klu kita masuk ikut simpang pulai....aku kat sana dok aparment kat TaNAH rATA......so kita layanjaaaaaaaa gmbar kiteorang kat sana hehehe.....:)

Nila ladang TEH BOH yang sempat kami terokai....bagai nak patah pinggang (Abinye kena dukong Alya n ummilak dukong Aufa) mendaki naik atas semata2 nak tgk cara pemprosesan teh..... cukuplah sekali kami daki.....tunggu anak2lak bwk abi n ummi:)

setelah berjaya sampai ke puncak ...( Senyum dalam keletihan )

Abi bersama Alya n Aufa


kami duduk seketika untuk mengambil nafas....kelihatan muka aku yang tercungap2


si kecik yang tak nak melepaskan ibunya....nasib baik yg besar merapkan abi....klu tak letih gak aku nak menggalas......

Saturday, July 11, 2009

kawan sekerja

Posted by gdah at 4:51 AM 0 comments Links to this post


Gambarni masa sek aku wat hari guru tu yang pakat pakai baja uniform. klu nak tau nila uniform sek aku KUNING DIRAJA... kebetulan hari tu ada pertandingan nasyid di antara guru2 n yag wat aku nak tegelaktu kumpulan aku ni lak yg blh dapat no. 2 ...haaa lawak2.






Tanggal 14 januari 2007 aku mula bekerja sebagai guru di sekolah agama As-Syakirin..pejam celik pejam celik hampir 2 tahun dah aku kat sana...kerja kat sana memang best gilerla dengan kawan2 yang sangat sporting dan sekepala la ngan aku...majikan aku lak orang yang suka menganbil berat ke atas pekerja2nya....aku happy sangat dapat kenai kawan2 aku kat cni sb semuanya jenis ceria dan menghiburkan hati sehinggakan ketika aku cuti bersalin hari tu rasa bosan n tak sabarla nak ke sekolah jumpa kawan2. haa klu nak tau ceria tak cerianya kawan2 tgk ja la lepa berposing kat atas tu...semuanya pantang nampak camera..macam2 gaya yg ada












 

sweet family Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal