Sunday, September 27, 2009

Syukur Alhamdulillah kami selamat

Posted by gdah at 5:57 PM
haa ni nak cerita pengalaman yang takdapat kami sekeluarga lupakan sewaktu on the way balik beraya di kelantan...

aku n family bersama ibu n bapa mertua bertolak blik kelantan dlmkul 12 tgh hari... slps kami bhenti berbuka, kami pun meneruskan perjalanan kami.... sewaktu ayah ahan kami khusyuk memandu tiba2 kereta drp belakang bg lampu kearah kami...agak lama gakla keta tu bg lampu..kami buat tak tau ja tpdlm hati tetanya2 gak KENAPA???.....dah bg lampu takdak respon ketatu terusla potong keta kami n tahan kami suruh ketepi....ayah aku pun apa lagi terusla berhentikan keta...kemudian seorg pemuda dalam keta tu terus keluar n minta my hubby buka tingkap keta....bila aku tgk cara pemuda tu mcm nak rompak pun ada, mcm nak gaduh pun ada....stlh my hubby buka ja tingkap laki tu terus bgtau........" pakcik...pakcik, keta pak cik terbakar "(sambil menjerit)....ayah akupun terus jerit "Keluar, keluar" akupun apa lagi, terus pegang anak aku Aufa turun dr keta dgn berkaki ayam...samala mcm ayah aku terus turun dgn berkaki ayam.....my hubby lak terus tarik anak sulong aku Alya keluar dr kereta...tp yg lawaknya mak aku, org lain semua dah keluar dr keta tp mak sempat lg cari kasut n beg tgnnya, tak cukup ngan beg tgn nya beg tgn akupun mak bwk keluar.....( hehehe lwk tul la mak ni)....



Bila semuaja keluar dr keta ayah, my hubby n pemuda tu pegi cheq keta ayah....aku n mak lak pegi kat keta pemuda tu jumpa ngan isteri pemuda trsebut...isteri pemuda tu pun cerita kat aku n mak bgtau, mula2 dieorang nampak asap macam kabus kat depan tp bila bau hangit...masa kejadian, belakang keta kami keta wira, belakang keta wira baru keta dieorang....keta wira tu cuma bg lampu ja tuk bgtau kami, die tak berani nak dekat ngan keta kami sb nampak api dok keluar bawak enjin keta....pemuda tu terus potong keta wira n nampak api dok keluar dr bwh....pemuda tu mula bg lampu gak tp dah takde respon, tu yg die terus tahan keta kami n bagtau apa yg berlaku...

apa2pun kami sekeluarga bersyukur kerana Allah s.w.t masih panjangkan umur kami....kami juga mengucapkan berbanyak2 terima kasih kepada pemuda bernama Salmizu bersama isterinya kerana menyelamatkan kami sekeluarga dr perkara yang tidak diingini....jasa anda berdua tak dapat kami lupakan.........

0 comments on "Syukur Alhamdulillah kami selamat"

 

sweet family Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal